یادگرفتن سئوی سایت


Alt Textɑlt tɛkstمتن جایگزین تصاویر
نوشته جایگزین یا این که به عبارتی Alternative Text , توصیفی متنی از محتوای تصویر است که در وضعیت معمولی به یوزرها نمایش داده نمی شود و در صورت بار گذاری نشدن تصویر به وسیله مرورگر جایگزین تصویر شده و برای یوزرها قابل رویت خواهد بود . این رخداد وقتی میافتد که استفاده کننده اذن بار گذاری شدن تصویر در مروگر خویش را نداده باشد و یا این که با دقت تخت گاز تحت وب زمان متعددی برای نمایش درست تصاویر تارنما نیاز باشد . زمانیکه نشانگر موشواره را بر روی عکس قرار می دهیم نوشته جایگزین نمایش داده نمی‌شود , عبارتی که درین حالت مشهود است در واقع title تصویر است .
برای باصرفه سازی تصاویر وب سایت به کارگیری از نوشته جایگزین اهمیت ویژه ای دارااست چون موتور جستجوی گوگل دقت ویژه ای به آن در شناسایی تصاویر می نماید .

Black Boxblæk bɑksجعبه سیاه
به هر سیستم قابل انعطاف افزاری توسعه یافته , که اطلاعاتی در زمینه ی سعی داخلی آن دردست نیست Black Box گفته میشود . این سیستم ها غالبا محل ورود متبوع را اخذ کرده و خروجی را متناسب با آن تهیه و تنظیم می‌کنند اما هیچ اطلاعی از فرایند صورت گرفته در باطن باکس برای تهیه و تنظیم خروجی در اختیار نیست .

الگوریتم های گوگل نوعی باکس سیاه می‌باشند . براساس خروجی و محل ورود میتوان درباره ی همت آنان تحقیق و بررسی نمود البته توضیح قطعی از فرایند داخلی آن‌ها نیست .

 



Black Hat SEOblăk hæt seoسئو کلاه سیاه

 

 


تکنیک های بهینه سازی وب سایت کلاه سیاه عموما بر پرورش سرعت بالا وب سایت در حاصل گوگل تمرکز می‌نمایند و توجهی به میزان رضایت استفاده کننده نخواهند داشت . انگیزه اساسی از این عمل کسب رده خوبتر البته غیر حقیقی است و همت میشود از نقاط ضعف گوگل در تشخیص صفحه های خوب تر استعمال شود .

Branded Keywordˈbrændɪd ˈkiˌwɜrdعبارت حساس با اسم مارک
عباراتی که به صورت بدون واسطه یا این که همراه با کلمه ها دیگر به اسم مارک اشاره دارا هستند را Branded Keyword می نامیم . برای مثال  فراگیری سئو سایت ” یک واژه و کلمه حساس است اما  فراگیری سئو سایت وبسیما ” یک کلمه و واژه مهم با اسم مارک است .

بخش اعظمی از متخصص ها بهینه سازی سایت معتقدند که جستجوی اسم مارک به وسیله یوزرها می تواند بر اعتبار و رده آن تارنما از حیث گوگل تاثیر مثبت داشته باشد .

Content Farmˈkɑntɛnt fɑrmمزرعه محتوا
مزرعه محتوا یک کدام از تکنیک های سئوی سایت کلاه سیاه است که در اکنون شرایط کنونی تاثیر خویش را از دست داده و موجب جریمه وب سایت به وسیله گوگل میشود . درین تکنیک مدیران وب سایت ها به نشر مقاله ها بی بها یا این که کم قیمت در تعداد بالا پرداخته و مبادرت به پیوند سازی های مخرب در‌این صفحه ها می کردند .

گردآوری خودکار محتوا از وبسایت های دیگر , نمایش محتوای بقیه صفحه های در iframe , کپی گرفتن مقاله‌ها از تعدادی وبسایت , دستکاری محتوا با به کار گیری از ربات و تغییر و تحول لغت ها و مواقعی از این دست تمامی برای ساخت مزرعه محتوا استعمال می شوند .

Content is Kingˈkɑntɛnt ɪz kɪŋمحتوا پاد شاه است
این اصطلاح به طور معمول در زمان های آموزشی سئوی سایت یا این که سمینارهای مربوط به این حوزه برای نمایش اهمیت محتوا به فعالیت می رود . مراد از  محتوا فرمان روا است ” آن است که برای موفقیت به سئو وب سایت مهم ترین ابزار ما تهیه و تنظیم محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد خواهد بود .

این عبارت نخستین بار بوسیله بیل گیتس , رئیس مایکروسافت مستعمل شده‌است . دیدنی است بدانید که‌این پاراگراف در سال 1996 یعنی دو سال قبلی از آنکه موتور جستجوی گوگل وجود داشته باشد بیان شده شده‌است .

Conversion Ratekənˈvɜrʒən reɪtنرخ تبدیل
نرخ تبدیل ( Conversion Rate ) معیاری برای گزینش تعداد مشتری یا این که تبدیل مشاهده کننده به مشتری است . برای مثال در شرایطی که یک وب سایت فروشگاهی تعداد 200 تماشا کننده در ماه داشته باشد و درین ماه 50 نفر از این مشاهده کننده محصولی را خریداری نمایند ( تبدیل به مشتری شوند ) , می توانیم بگوییم نرخ تبدیل این تارنما 25 درصد است . ( یعنی 50 تقسیم بر 200 100 )

ولی نرخ تبدیل در وبسایت های گوناگون فقط مبنی بر خرید نیست ; یعنی مثلاً در یک وبسایت دانلود فیلم , conversion rate بر پایه ی تعداد دانلود محاسبه میشود البته در یک وب سایت وبلاگی , لبریز کردن یک فرم نام نویسی قادر است نرخ تبدیل محسوب شود .

آموزش اصطلاحات سئو با زبان ساده
خیلی از اشخاص فعال در‌این حوزه معتقدند موفقیت یک سایت به صورت کل بر پایه ی میزان نرخ تبدیل مشخص و معلوم میشود ; یعنی هر چه نرخ تبدیل سایتی بیشتر باشد , می توانیم بگوییم که‌این وب سایت توانسته خوب تر به هدف ها کسب و کاری خویش رسد و برای همین وب سایت برنده تری بوده است .

Crawl Budgetkrɔl ˈbʌʤɪtبودجه خزش
دارایی کراول یا این که Crawl Budget به تعداد صفحاتی گفته میشود که ربات های گوگل طی یک زمان وقتی معلوم در وب سایت شما ایندکس می‌کنند . به عبارت دیگر , دارایی ای که گوگل برای ایندکس صفحه های شما گزینش می‌کند یک اندازه معلوم است و بی غایت نیست . در حالتی که صفحه های تارنما شما بیش تر از میزان دارایی متبوع گوگل باشد , احتمال دیر ایندکس شدن صفحه ها موجود است .

نرخ خزشی که گوگل برای وب سایت ها در لحاظ می گیرد , بر پایه ی حوزۀ وبسایت گوناگون است ; یعنی یک وب سایت خبر‌ها که هر لحظه خبر جدیدی در آن قرار میگرد میزان دارایی کراول بیشتر و یک وب سایت غیرخبری , Crawl Budget کمتری دارااست . به گفته خویش گوگل , نیاز نیست مدیران تارنما نگران کم بودن میزان دارایی تارنما خویش باشند , چراکه گوگل معمولاً به صورت هوشمندانه ای میزان دارایی مایحتاج هر تارنما را تامین نماید .

CTRklɪk θru reɪtنرخ کلیک
عبارت CTR مخفف سه واژه و کلمه Click Through Rate است که در پارسی به آن نرخ کلیک یوزرها می گوییم . این عدد که گزارش آن در پنل گوگل سرچ کنسول به تفکیک واژه اصلی و کاغذ قابل تماشا است , به ما نشان می دهد که هر ورقه از وب سایت ما چقدر مورد اعتنا یوزرها در برگه حاصل کاوش ( SERP ) قرار گرفته است . CTR به صورت درصد اعلام میشود و عددی در بین 0 تا 100 است .

به صورت نمونه فکر کنید که عبارت  فراگیری بهینه سازی وب سایت ” در یک روز 100 توشه کاوش شده‌است و وب سایت شما در کاغذ نخستین نتیجه ها کاوش قرار داشته است . در شرایطی‌که 20 نفر بعداز جستجوی این عبارت وبسایت شما‌را گزینش کرده باشند CTR شما در‌این واژه و کلمه مهم 20 درصد خواهد بود . ارتقا نرخ CTR یکی تکنیک های کلیدی در بهینه سازی وب سایت است به ما یاری می‌نماید تا سهم بیشتری از مخاطبین را به وب سایت خویش جذب کنیم .


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها